Ko si želimo poiskati novo službo bo naš življenjepis eden izmed ključnih razlogov za uspešno povabilo na služben razgovor. Poleg spremnega pisma bo to namreč prvi vtis, ki bo kadrovsko službo podjetja ali celo samega direktorja/direktorico prepričal, da ste ustrezni kandidat za razpisano delovno mesto.
To pomeni, da morate poskrbeti, da bo vaš življenjepis odražal vaše ključne sposobnosti in izkušnje ter vam pomagal, da boste iz možice prijav izstopali prav vi. Zato vam je naša ekipa na podlagi dolgoletnih izkušenj pripravila nekaj nasvetov kako maksimizirati svoje možnosti za povabilo na razgovor.
Pred samim pisanjem/posodabljanjem svojega življenjepisa:
- preberite opis delovnega mesta na katerega se prijavljate
- raziščite in spoznajte podjetje/delodajalca in direktorja/direktorico na katerega delovno mesto se prijavljate (katere so delodajalčeve vrednote in kako bi lahko te povezali s seboj).
Generalna navodila:
Pomembno je, da napišete življenjepis, ki bo čim bolj prilagojen specifičnemu delovnem mestu na katerega se prijavljate. Kljub temu, da vas bo mogoče mikalo, da na življenjepis navedete vse oz. čim več svojih izkušenj, se morate temu izogniti. Imejte v mislih, da je vsako delovno mesto ter vsaka vloga drugačna in posledično tako variirajo tudi želje delodajalca.
Sedaj pa h konkretnim nasvetom:
- Naj na prvem mestu stoji izobrazba ali delovne izkušnje?
- Na podlagi predhodno omenjenega raziskovanja delovnega mesta poskusite ugotoviti, kaj je delodajalcu pomembneje? Oz. ali je delovno mesto tako, da preferira praktične izkušnje nad izobrazbo?
- Izpostavite tisti element, kjer ste bili uspešnejši oz. s čimer lahko najbolj impresionirate delodajalca. Če je to priznana fakulteta in se lahko pohvalite z odličnim uspehom, seveda izpostavite izobrazbo. V kolikor pa imate že kar nekaj pomembnih delovnih izkušenj, vam bodo povabilo na razgovor za novo službo vendarle v večji meri omogočile predhodne praktične izkušnje.
- Hobiji in interesi?
Hobije nikoli ne navajajte v kolikor le te za življenjepis oz. delovno mesto ne bodo imeli vrednosti. Kako se torej odločite glede slednjega?
Dobro je, da med svoje interese navajamo tako individualne kakor tudi skupinske dejavnosti/športe:
Primer 1: pri skupinskih športih lahko navedete, da ste preko teh razvili močan občutek za medsebojno sodelovanje in razumevanje ekipne dinamike. S tem boste delodajalcu sporočili, da ste oseba, ki razume ekipni duh in zna delovati v skupni različnih ljudi.
Primer 2: pri individualnih športih pa se lahko osredotočite na samodisicpliniranost, neodvisnost in samostojnost. S tem boste delodajalcu sporočili, da ste odgovorni in organizirani.
- Format življenjepisa
Čeprav bi morali vsebino preferirati nad obliko, je ta na življenjepisu vendarle zelo pomembna. Ravno tako predstavlja pomemben del prvega vtisa. Najpreprostejši nasvet je, da svoj življenjepis sestavite tako, da bo zgledal urejen in lahko berljiv. V kolikor se ne prijavljate torej na delovna mesta, ki poudarjajo krativnost, se držite pravila preprostosti.
Urejenost:
- Izogibajte se dolgim odsekom teksta v enem paragrafu.
- Dobro napisan življenjepis bo jedernat in premišljeno razdeljen na krajše odseke teksta z odebeljenimi naslovi npr. opis, izobrazba, delovne izkušnje, interesi, dosežki.
- Uporabljajte alineje/oštevičenje.
- Uporabljajte eno vsto in velikost pisave ter obojestransko poravnavo (v obliki bodite konsistentni).
4. Opis predhodnih delovnih izkušenj
Konsistentnost imejte v mislih tudi pri opisu vseh svojih predhodnih delovnih izkušenj. Izoblikujte si obliko in vsebino, ki se jo boste nato držali pri vseh opisih.
Primer: delodajalec – kratek opis delodajalca – delovno mesto in časovno obdobje – opis delovnega mesta – vaši dosežki na delovnem mestu
- Dolžina
Seveda bo dolžina vašega življenjepisa variirala glede na obliko teksta (besedilo/alineje) in vaših delovnih izkušenj. V kolikor šele začenjate z vašo kariero in še nimate veliko delovnih izkušenj je 1 stran življenjepisa dovolj. Za nekoliko bolj izkušene delavce z več delovnih izkušenj pa se priporočena dolžina strani giblje nekje od 3-5. Vseeno pa imejte v mislih, da več strani življenjepisa definitivno ne pomenijo kvalitetnejšega življenjepisa. Raje pripravite nekolikor krajši življenjepis, ki bo vsebinsko jasno odražal, za izbrano delovno mesto relavantne izkušnje (vse ostale podrobnosti lahko počakajo ko boste povabljeni na ustni razgovor).
- Še nekaj dodatnih nasvetov:
- Izogibajte se že prevečkrat uporabljenih izrazov kot so: »sem perfekcionit«.
- Za vsako zahtevano dejavnost/sposobnost znotraj delovnega mesta na katerega se prijavljate, podajte konkreten primer, ki bo potrjeval vašo kvalificiranost.
- Namesto opisovanja kaj ste delali opišite kako ste to naredili, katere sposobnosti in znanje ste uporabili.
- Vključite svoje predosti in pomankljivosti (primer pomankljivosti: slabše znanje tujega jezika – slednjega sem pripravljen/a nadgraditi na ustrezno stopnjo komunikacije, ki je primerna za delovno mesto).
- Ne zanesite se, da bo hitri pregled slovnice v Wordu ali kje drugje na spletu našel vse morebitne pravopisne napake. Pred oddajo življenjepisa raje še enkrat v miru preglejte besedilo ali pa dajte življenjepis v branje še prijatelju. Mnenje tretjega je lahko zelo koristno, saj se lahko zgodi, da smo na podlagi našega razumevanja napisali besedilo, ki je nam popolnoma razumljivo, kar pa ne velja za vse druge bralce.
- Nikoli ne lažite v svojem življenjepisu (še toliko lažje kot v predhodnih letih, je danes vsak podatek zelo lahko preveriti oz. vas o tem preizkusiti na ustnem razgovoru).
Želimo vam veliko uspehov pri iskanju novega delovnega mesta!