Poročilo World Economic Forum-a o delovnih mestih pravi, da bo v letu 2020 čustvena inteligenca ena izmed prvih 10 najbolj iskanih poslovnih spretnosti.
V zadnjih letih narašča zavedanje, da je čustvena inteligenca pomembna poslovna spretnost; v nekaterih primerih celo presega tehnične sposobnosti.
V anketi o oblikovanju kariere iz leta 2011 je od 2600 vodstvenih delavcev in kadrovskih strokovnjakov, 71% navedlo, da cenijo čustveno inteligenco zaposlenega nad njihovim IQ; 75% jih je povedalo, da raje promovirali delavca z visoko čustveno inteligenco kakor tistega z visokim IQ; 59% pa jih je trdilo, da ne bi želeli najeti kandidata z visokim IQ, a nizko čustveno inteligenco.
Vprašanje je torej, zakaj podjetja v zadnjem času posvečajo toliko pozornost iskanju kadra z visoko čustveno inteligenco? Tu je sedem glavnih razlogov, zakaj so čustveno inteligentni kandidati za podjetja tako dragoceni.
1. ZDRAVO UPRAVLJAJO S STRESOM
Obvladovanje pritiskov na delovnem mestu in dobro delovanje v stresnih situacijah zahteva sposobnost obvladovanja naših čustev. Ljudje z višjo stopnjo čustvene inteligence se bolj zavedajo svojega notranjega termometra in zato lažje nadzorujejo svojo stopnjo stresa. Običajno imajo odlično razvite mehanizme za obvladovanje stresa in zdrave podporne sisteme, ki učinkovito delujejo tudi v težkih razmerah. Na delovnih mestih naraščajoča hitrost sprememb. S tem se povečuje verjetno stresa na delovnih mestih, kar daje večjo vrednost tistim, ki zmorejo ustrezno upravljati s tovrstnimi situacijami.
2. ZNAJO SODELOVATI IN SE RAZUMETI S SODELAVCI
Ljudje z visoko razvito čustveno inteligenco so manj defenzivni in bolj odprti za povratne informacije, zlasti kadar gre za področje izboljšav.
V času ko je timsko delo na delovnem mestu čedalje bolj pomembno, bodo ljudje, ki so sposobni sodelovati in se razumeti s sodelavci vedno bolj iskani. Ljudje z visoko čustveno inteligenco imajo dobro razvite komunikacijske veščine, ki jim omogočajo, da vzpostavijo kvalitetne odnose z raznoliko paleto ljudi v različnih kulturah in okoljih. To je velika prednost na vedno bolj globaliziranem delovnem mestu.
3. SO DOBRI POSLUŠALCI
Vsi želijo biti slišani in razumljeni. Sposobnost dobrega poslušanja in odzivanja je ključnega pomena za razvijanje močnih delovnih odnosov. Vendar mnogi ljudje v poslušanju drugih niso tako dobri, kot bi lahko bili. Ljudje z visoko čustveno no inteligenco so zaradi svojih sposobnosti razumevanja drugih v boljšem položaju; svoja lastna čustva in želje bodo po potrebi znali pustiti na strani in ustrezno in uspešno upoštevati druge. Njihova sposobnost, da razberejo in razumejo človeška čustva preko tona glasu in govorice telesa, so zelo zaželena in koristna na delovnih mestih, kjer zaposleni delujejo v skupinah.
4. BOLJ ODPRTI DO POVRATNIH INFORMACIJ (FEEDBACK-A)
Odprte, pravočasne in iskrene povratne informacije so bistvenega pomena za uspešnost dela - zlasti v času, ko letni pregledi uspešnosti upadajo. Ljudje z visoko razvito čustveno inteligenco so manj obrambni /defenzivni in s tem bolj odprti za povratne informacije, zlasti kadar gre za področja izboljšav. Njihova visoka stopnja samospoštovanja jim omogoča, da pozitivno gledajo na področja, kjer lahko delajo bolje, namesto da vse povratne informacije vzamejo za negativne in osebne.
5. IZKAZUJEJO EMPATIJO
Visoko čustveno inteligentni ljudje znajo svoja čustva in želje postaviti na stran in upoštevati druge.
Sodelovanje v ekipi ne predstavlja samo logističnih vprašanj - ampak zajema tudi odzive na občutke sodelavcev. Ljudje z visoko čustveno inteligenco so sposobni uporabiti svojo občutljivost/čustvenost za izgradnjo zaupanja in povezanosti. To ekipam na delovnem mestu omogoča, da se osredotočijo na trenutne naloge, ne pa da se zapletejo v notranje prepiranje in konflikte. Njihova občutljivost za potrebe drugih deluje kot lepilo, ki člane skupine drži skupaj.
6. ZA DRUGE SODELAVCE POSTAVLJAJO VZORNO PRAKSO
Ljudje z visoko čustveno inteligenco se ne bodo po nepotrebnem razburjali, ko stvari ne bodo šle po načrtih. Verjetno je, da se bodo tudi njihovi sodelavci poskušali poistovetiti z njihovim obnašanjem (posnemanje obnašanja). Zato je visoka čustvena inteligenca ključnega pomena za vplivanje na ljudi v organizaciji, ne glede na uradni naziv. Zmožnost, da se povzdignete nad vsakodnevnim stresom, prinese ljudem z visoko čustveno inteligenco veliko spoštovanja, tako med nadrejenimi kakor med sodelavci.
7. SPREJEMAJO PREMIŠLJENE ODLOČITVE
Zaradi svoje zmožnosti, da stvari jasno vidijo tudi z vidika drugega zornega kota, so ljudje z visoko čustveno inteligenco, bolj sposobni presoditi kako bodo njihove odločitve vplivale na druge. To ne pomeni, da samo prinaša boljše odločanje na splošno, ampak tudi pomaga pri nadzoru škode, kadar določene odločitve vodijo do negativnih posledic.
Ljudje, ki kažejo boljšo sposobnost prilagajanja spremembam, obvladujejo svoja čustva in dobro sodelujejo z raznolikim krogom sodelavcev, so tretirani kot visoko cenjeni na večini delovnih mest. S hitrostjo sprememb in naraščajočimi pritiski na delovnih mestih, bodo postali delavci z visoko čustveno inteligenco še toliko bolj iskani kot kadar koli prej.